onsdag, september 14, 2011

Nu ska ni få höra det senaste om att vara arbetande, tränande och Dinomamma.

På 24 timmar är det inga problem att klämma in jobb. Inte heller några problem att klämma in träning, om man verkligen vill. Och det vill jag ju. Jag hinner även kittla Dino så han skriker av skratt, titta på Händige Manny tillsammans och bara vara med honom. Ibland hinner jag även skälla lite på honom - men då brukar han ju pussas, och då slutar jag skälla.

Men när jag nu summerar fördelningen av timmarna, ser jag ett tydligt problem. Senaste veckorna har jag sovit fem eller sex timmar per natt. Jag stiger upp, pepprar min frukostsmoothie med lite extra håll-igång, och är pigg fram till middagen. Sedan kanske det slinker ner en energidryck - fast då är det som en droppe i havet, och för egentligen bara tillbaka mig till ett slags lågt normaltillstånd. Men - den där energin, är som bomberna på en plaboykanin - inte äkta! Och idag kände jag det på min roliga utbildning jag var på, sedan kände jag det på träningen. Det låter som att jag sluddrar när jag pratar, min hjärna är trög som sirap - och det känns som att gå i sirap. Nä. Nu blir det att omprioritera, sova mer...och...ja...göra något mindre. Ska bara komma på vad... (DUSCHA mindre hehe!)

1 kommentar:

Unknown sa...

Välkommen till en småbarnsförälders vardag :-)