tisdag, augusti 17, 2010

Om adrenalinkickar. Kl. är 22.24.

Jag kommer aldrig att måsta hoppa ur ett flygplan. Aldrig klättra uppför ett högt berg. Aldrig fäktas mot tjurar i Spanien. Jag har kommit på den ultimata adrenalinkicken.



Såhär gick det till...



Tänk er en solig fredag i Augusti. En tjej, låt oss kalla henne Sara, och en kille, låt oss kalla honom David, har tagit en stadstur. Med sig har dom deras son, hmm...Dino kan vi väl kalla honom? Dom har ätit lunch, hyrt filmer och handlat kuddar och haft det allmänt mysigt. På vägen till bilen passerar dom Åhlens, och bestämmer sig för att gå in. David vill direkt gå och kolla om dom har några bra filmer, och Sara strosar runt lite. Plötsligt skådar hennes norra öga (eller södra, va fasen vet jag) super-duper-fina dreggellappar. Medveten om att David kanske (förmodligen) kommer att tycka att det inte är ett nödvändigt inköp (och det är det förmodligen inte!) blir hon lite tveksam. Men dreggellappar kan man ju aldrig få för många av. Stärkt av den insikten plockar hon på sig två stycken, men hittar även en matchande mössa, ett par sockar och jeans på rea. Från att ha varit en lugn människa förvandlas hon, och helt plötsligt har hon bara ett mål i siktet - ta sig till kassan utan att Dinos far hinner dit. Väl i kassan tittar hon på expediten och ler:
- Jo dom är jättefina, men jag måste skynda mig lite. Jag vill inte så gärna att hans Pappa ska få reda på detta...Blink. Blink.
-Okej. Ha. Ha.
Epediten såg mycket skeptisk ut, och under disken fingrade hon förmodligen på den stora röda knappen som kallar dit väktare.

Och jag hade ungefär 180 i puls. Men jag hann. Fast nu har jag ju ändå avslöjat mig genom att skriva här. Värt.

Idag har jag ätit Keso för första gången - det smakade okej. Jag tror jag ska kunna vänja mig. Jag har även hunnit springa långa elljuspåret igen. Det gick bättre än sist (vilket inte säger så mycket, men...). Det stora nederlaget kom i mitten när jag mötte en gubbe som var säkert 60, och såg ut som tomtens smala bror. Han bara susade förbi i ett par spandexbyxor. Utan att flåsa ens, som en jädra älg. Kändes lagom bra.
Over and out.

Inga kommentarer: