söndag, augusti 29, 2010

Idag, min son, blir det käk.


Söndag idag. Och dagen D. Jag hade tänkt mig att Dino för första gången skulle få en liten smakportion. För amning är så svårt - och dessa 4 månader och några dagar har vi verkligen kämpat med den. Men när Dino är som lyckligast, är när han är nära, nära Mamma i soffan - och har sin flaska. Så nu blir det lite mat. För amning är inte bara svårt - jag tror att det är svårare än det borde vara. Ofta blir han ledsen när han ska amma, men när han ser flaskan blir hela lillkroppen till sig.
Förutom på morgonen, då finns det mycket mat åt honom, då funkar amningen fint. Men ärligt talat. Om jag var en mjölk-kossa, skulle jag varit slaktad för länge sedan. Och sedan serverad på något sunkigt ställe, typ som Donken när det fortfarande fanns i Skellefteå. Ett ställe där dom aldrig städar, och serverar billigt kött från dåliga mjölk-kossor. Det skulle vara mitt öde.
Nä. Idag blir det smakportioner, och nu ska jag ta ett ögonblick och begrunda härligheten i att jag inte är en ko.


Over and out.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Amning är skitsvårt! Är det flaskan han vill ha så ge den och slappna av :-) Dessutom är man ju fler som kan ge flaskan. Så då kan man få mer tid själv.

Maria K sa...

Amning är inte lätt, och inte amningsmaffian som härskar runt heller. Nästan de som är mer jobbiga än själva amningen..
Skit i det om det är mer till besvär än mysigt och bekvämt.
Vi funderar också på att börja hobby-amma lite istället. Börjar bli lite svårt att amma och jaga ettåring..