torsdag, augusti 19, 2010

Om balans...igen. Kl. är 23.51.


Nu är jag och snusar igen på detta med balans. Och denna gång med min trogna kamrat Kisendorf. Sedan Dino föddes har det varit svårt att komma in i "hundtänket" igen, och tyvärr hade vi nog hamnat i en ond cirkel. Jag - en grinig/hormonell. Kia - nere och trotsig. Därför är jag så glad nu, eftersom vi har börjat på hundkurs! Det ska bli så roligt att få spendera några timmar varje vecka tillsammans med henne. Som förr i världen.

(En tid för länge sedan, när jag var världens lyckligaste - men inte visste att man kunde bli ännu lyckligare. Och en tid när jag hade en dålig mobilkamera...)

Förutom att hinna med hundkursen har jag och Dino varit på mammafika. Trevligt som vanligt, men denna gång valde Dino - tack för det - att inte leka pipleksak. Ikväll har vi snaskat ihop en nyttig limesorbet. Tur att den var nyttig, för den var banne mig inte god. Personligen knaprar jag hellre på ett salladsblad, som en annan kanin. Den är ett steg i min nya, nyttiga livsstil som ska göra mig till en läckerbit. Lite ironiskt...men jag vill verkligen bli en läckerbit. Innan jul ska jag vara en, och nu när jag skrivit det här - kan man inte balla ur. Jag lovar att hålla er uppdaterade.

Over and out.

Inga kommentarer: