tisdag, augusti 24, 2010

Om mammahjärnan. Kl. är 22.47.


Nä. Att bli mamma har inte gjort under för min intelligens. Jag märkte det idag när jag var ute med barnvagnen och gick. Helt plötsligt hoppade det fram en liten, liten fågel på vägen. "Åh, en talgoxe!" tänkte jag att jag tänkte. Första felet. Är inte dom typ i Afrika nu och glassar? I alla fall. I mitt huvud borde jag ha tänkt talgoxe. Men när fågeln hoppade fram, tänkte jag "åh, en oxfile!". Jag tror att det är gröt därinne numera.
Just nu sitter jag och rekar terrängen inför torsdag. Det är ju nämligen det allra sista Ernst, och nu ska sommaren avtackas. Detta måste ju självklart uppmärksammas - och jag försöker hitta något supersmaskigt som är nyttigt också. Tror jag kommer få sitta här ett tag och leta.

Idag har Davids farmor och farfar varit här och klämt på Dino. Det allra bästa var när jag skulle visa hur roligt Dino tycker att det är när man "låtsasäter" på hans mage. Han skrattar utöver sig. Så även denna gång! Men efter 2 sekunder utbrast Elsa: "Nu måste du sluta skratta!!!" Hon hade nästan panik. Sedan upplyste hon mig om att barn som skrattar mycket, kommer att stamma när dom blir äldre! Jag gissar på skrock, hon var helt övertygad om att det är så. Skulle vara intressant att veta om någon annan hört detta?

Hur som helst så är det k-k-k-k-ört för min lille Gladskit. Han skulle inte ens kunna hålla sig för skratt om så livet hängde på det, precis som mor sin.

Over and out.

Inga kommentarer: