torsdag, november 11, 2010

Alla dagar kan inte alltid vara dom bästa. Så det här är väl en av de näst bästa då..?

Ni vet när någon man tyckte om att ha i sin närhet försvinner? Någon som varit en del av ens liv i flera år? Som funnits där, hjälpt en ur knipor och alltid ställt upp. Ni vet det där ögonblicket efter man har förlorat den, när man inte kommer på hur den såg ut?

Jag har blivit avstulen min börs. Och nu när jag sitter med polisanmälan så. Ja. Kan jag inte komma på hur den såg ut. Jag minns inte vilket märke det var. Jag minns att det var kamoflaguefärgat tyg. Eller var det tyg? Var det något annat? Och visst stod det något på den? Men vad? Räcker det kanske att skriva att den var sliten och smutsig...? Men, den är borta. Det är polisanmält, alla kort är spärrade.

Jag försöker tänka på följande:
  • Gymkortet var ju i alla fall inte i den. Det enda.
  • Jag såg ut som ett freak på mitt körkort. Poliser kvävde fnissningar när dom kollade det, det var inga problem att ta sig in på krogen - jag såg ut som 45! Nytt körkort = nytt foto. Sedan förra kortet har jag sett en massa Top Model, på mitt nya körkort ska jag le med ögonen.
  • Mitt gamla kontokort hade börjat lägga sig i mina inköp, genom att helt sonika inte medge köpen på affärer. Detta trots att det fanns pengar på kortet. Ingen lägger sig i mina inköp.
  • Börsen var väl kanske lite väl barnslig, jag är ju en gammal och mogen kvinna nu.
  • Dom lämnade kvar jackan. Och tur är väl det, den där jackan är väl värd ungefär 10 gånger mer än plånboka. Och jag har inte lust att lägga pengar på en ny jacka.

Men. Jag har verkligen lärt mig min läxa, synd bara att det skulle bli den hårda vägen.

Mellan alla telefonsamtalen, och formulären som skulle fyllas i hann klockan rusa ifrån både mig och Dino. Han tog saken i egna händer och påbörjade sin tupplur, när jag upptäckte det så väckte jag honom. Gav honom lunch. Tog ut han i vagnen, och han somnade. Tills dess jag parkerade den utanför fönstret, då började han gråta och plira med ögonen om vartannat. Så idag är vi ute på obeprövad mark, ingen tupplur och vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: