söndag, november 28, 2010

Vet ni? Jag gillar verkligen snö, och när till och med jag lessnar...då är det illa.


Det har snöat konstant, dag och natt, i 4 dagar kanske? Och om vi innan hade kanske 30 cm snö, så är det lite mer nu. Och nu när det slutat är det ju rätt så mysigt. Ja, fast i fredags var jag lagom nöjd.


Fast egentligen borde jag förstått att man inte skulle lämnat huset. Jag hade ju min lista på saker att göra. Och på vägverket fick man inte ta kort, om man inte hade legitimation. Så det sket sig. På friskvårds fick man inte träna med barn i gymmet. För dom hade en policy. Så det sket sig. Och sedan for vi till Jenny och hade så trevligt, men på vägen hem körde vi fast i diket. Så det sket sig också. Men, Dinos snälla farfar försöke först hjälpa oss loss. Och när inte det lyckades hjälpte han oss få tag på bärgningsbil. Och samtidigt var Dino med sin snälla farmor. Vid 23 ringde bärgarn, och sedan hann man knappt blinka innan bilen var uppe på vägen. Det vart en sen kväll, särskilt för Dino. Men - han tog det som den kämpe han är, och sov till kvart i tio på morgonen istället. Så slutet gott, allting gott. Bilen klarade sig och Dino märkte inte ens att något hände. Så igår vart det en hemma dag.


Och vet ni att det är första advent idag? Jag och Dino har gått runt och sjungit på den där adventssången: "Nu är det första advent, och första ljuset är tänt, i vårat huuuuuus, är deeeeet advent!" Sen kan vi inte mer, så då blir det Nananananana.


Ha en underbar första advent.

1 kommentar:

Elin sa...

Vilken fin ljusstake!! Vars har ni hittat den? Jag vill åxå ha en!!