måndag, november 29, 2010

Att folk ska vara så jädrans skämtsamma hela tiden!

Jag spatserade in till en fotograf idag, för mitt stackars körkortsfoto. Åh, åh. Jag förstår bara inte vad det är för fel på folk, kan man bara inte få ett svar?
Jag: Får man ha mössa och solglasögon på sig?
Fotografen: (Skrattar!) Tänk, då måste man ha det varje gång man kör sedan.
Jag: Ja?
Fotografen: (Skrattar.)
Jag: Kan du photoshopa bilden? Eller ta någon annans bild? Jag kanske kan få välja en av dom härute? Får man sätta en stor stjärna över ansiktet? Hur länge tror du man klarar sig utan körkort?

Han svarade aldrig. Bara skrattade. Och nu sitter jag med mitt kort, där jag inte ser ut som en filmstjärna, ingen stjärna över ansiktet. Ingenting.

Och jag hade tänkt visa er, men jag kan inte. Det går inte, men jag är ganska säker på att det ser ut ungefär såhär...

Om jag bara fick skicka in den där bilden. Om bara.

Inga kommentarer: