söndag, november 28, 2010

Jag tycker så mycket om julen, det är en underbar frizon i livet.

Elva månader av året har man det snyggt och fint hemma. Stilrent. Och sedan en månad tar man fram dukar med små hjärtan, porslinstomtar och blinkande ljusslingor. Elva månader lyssnar jag på Bandit och all annan musik jag gillar - och en månad lyssnar jag på allt annat. Häromdagen tog jag till och med hem "Vikingarna med barnkör - Julens sånger". I stämningens namn får man klä sig hur som helst, man får dekorera hemma hur som helst och man får lyssna på vilken musik som helst! Jag älskar det!

Här kommer min 5-i-topp julmusik-lista!

Chris Rea - Driving home for christmas. (Den bästaste av dom bästa!)
The Pogues feat. Kirsty MacColl - Fairytale of New York.
Ulf Lundell - Snart kommer änglarna att landa.
Werner och Werner - vår julskinka har rymt.
Peter Jöback - Decembernatt.
...Och en massa, massa fler låtar. Men heter listan 5-i-topp så heter den det.

Inga kommentarer: