torsdag, maj 02, 2013

Dagens deal

Jag gör ganska många dealar med mig själv. Jag är som en yttre tredje part, som måste förhandlas med. Dagens deal är ganska tråkig. Men det är bara för att den här dagen är tråkig. Ingen sol, träningsvila och ingenting spektakulärt som är inplanerat. Känner ni igen dagarna?

Jag blir tre år dom är dagarna, vill bara sätta upp håret i tofsar, stampa fötterna i golvet och utbrista "DET HÄNDER INGET ROLIGT HÄÄÄÄR!"

Med en sån där trumpen tre-års-min.

Därför brukar jag ta dom här dagarna till att göra tråkiga saker. Detta är nytt, förr gjorde jag tvärtom - försökte liva upp dagens istället. Men ska en dag lix suga, då ska den suga ordentligt! Så jag städar, bäddar rent och skurar. Diskar. Ni vet, såna där saker som måste göras men får mig att hurvas!

Så imorgon, när solen skiner - humöret är på topp och dagen har alla förutsättningar så är jag redo för att göra roliga saker!

Så, hur tänker ni?

(Blåsa bubblor med kusin Hugo, sådant man gör på en rolig dag!)

Inga kommentarer: