fredag, maj 03, 2013

Om att uppfinna hjulet igen

Jisses Amalia vilken härlig dag! Solen skiner, Dino är på dagis - jag har startat datorn och pluggeriet. Gjorde bort allt tråkigt igår, allt utom en svängom med dammsugaren. Men annars är det bara skoj kvar till idag. Håller precis på med att jämföra sockerbitar och livsmedel, mycket intressant - som att en matsked marmelad innehåller 5 sockerbitar! Kommer bli ett intressant bord på Holas hälsodag, vårat kostbord. Och alla andra bord förstås. Petra skrev ett superbra pressmeddelande, jag ska se om det inte går att lägga upp här - så ni får se vilken spännande dag vi har satt ihop. Jag läste det och tänkte "men alltså, det där vill jag fara på!" och tänka sig - det får jag ju!

Dessutom skrev min käre granne igår, och hade ett alldeles ypperligt förslag. Ett sådant där förslag som gör att det pirrar i magen som sockerdricka.

Men nu slutligen, höjdpunkten igår - sparar det bästa till sist - var att Dino fick sig en alldeles sprillans ny kusin. Vilken lycka, spenderade en ansenlig del av dagen med att titta på bebisbilder med blöta ögon. Jag minns hur stort det var att bli förälder, men det häftiga var att jag inte visste att det var föräldrarna runtomkring som visste exakt HUR stort. Att ha barn handlar hela tiden om att man inte tror att det kan bli mer fantastiskt. Och sedan blir det mer fantastiskt, hela tiden.

Det gjorde ni bra!

Men nu, tillbaka till sockerbitar och leverpastej - någon som vet hur mycket sockerbitar det är i leverpastej? Jag vet att det är mycket, men letar febrilit - ni får gärna berätta. Vi kan tävla :)

Antalet sockerbitar som motsvarar en Bilar-påse, i en Bilar-påse.

2 kommentarer:

Petra sa...

Nu blir jag ju såååå nyfiken på grannens förslag! ;)

Kram Petra

Sara sa...

För att göra dig nyfiken så var det en sjukt bra idé, som liksom växer ännu mer - när man tänker på den :) Ska klura lite till, sedan skriver jag nog om det snart :) Kram på dig!