måndag, oktober 11, 2010

Är det verkligen så, att det inte finns dåligt väder - bara dåliga kläder?

I så fall har då jag inga bra kläder hemma ikväll! Jag hade tänkt gå en kvällsprommis med Kia efter att lilleman somnat så sött. Men under tiden jag nattade honom, hörde jag helvetet braka lös utanför fönstret. Och nu blåser det, regnar och vissa säger till och med att det snöar.

Visst är det mysigt?! Snö. Äntligen.

Jag har då inte tillräckligt bra kläder för att ta itu med det där ovädret!

För övrigt har jag funderat på om jag inte borde skaffa mig en bättre mobil i framtiden. Det skulle vara roligt med en mobbe som hade internet och INTE hade grava samarbetssvårigheter. Men. Den går ju ringa med. Än så länge. Om jag hade en mobil med internet skulle jag kunna ta kort, och skriva direkt på bloggen direkt alla dessa roliga saker händer. Nu hinner jag glömma bort dom istället. Jag skulle kunna bli en ny Blondinbella. Jag skulle kalla mig Brunettsara. Och bli känd. Sedan skulle jag nog inte tycka om att vara känd, och klädsamt dra mig undan för ett stillsamt liv i skymundan.

Ja. Allt detta svammel har egentligen bara ett mål. Att fördriva tiden såpass länge att stormen utanför upphör. Eller att Kia glömmer bort att jag sa ordet "prommis" till henne. Eller tills dess att jag somnar framför datorn. Får se vilket som kommer först, jag gissar nummer 3.

Over and out.

Inga kommentarer: