torsdag, oktober 14, 2010

Inget mammafika idag. Vi har gjort en "Stockholmare" och blivit överraskad att snön faktiskt kommer VARJE år.

Inga vinterdäck. Stormbyar i vad som verkar vara ljusets hastighet. Och ja. SNÖ. Så, det blir en hemmadag för oss. Tyvärr. Jag ser alltid lika mycket fram emot mammafikat, men det är tur det kommer fler torsdagar. Så. Idag blir det nog en film i soffan. Jag ska elda så det blir riktigt varmt och mysigt. Och, sen får vi se vart dagen bär oss.

Jag har en till lista att presentera, jag kom på den igår när jag var och tränade! Onsdagkvällarna är verkligen underbara, och idag är jag riktigt mör. Aldrig förr har jag älskat att träna så mycket, och imorse vart jag extra glad eftersom jag tog på mig ett par jeans jag inte använt sedan... Ja, sedan Idas inflyttningsfest i Ursviken. När var den Ida? Och dom passade! Som smäck. Ja, här kommer i alla fall listan:

TOPP 3 SÄTT ATT SE ATT JAG ÄR EN SMÅBARNSMORSA PÅ FRISKVÅRDSKOMPANIET!
(Obs! Följande är verkligen sant, det var så. På riktigt.)
1. I min väska finns det blöjor, våtservetter och diverse leksaker. Dessutom finns det ett extra ombyte, och det i sig är väl inte unikt. Men mitt är i storlek 62/68.
2. På mina träningskläder, på axlarna - där dom flesta har...ingenting. Har jag bebiskräks.
3. När jag fyller vattenflaskan, och varje gång jag dricker. Tar jag mitt pekfinger. Sätter det över drickeshålet och skakar flaskan ordentligt.

David kallade mig miljöskadad när jag kom hem, och det har han nog rätt i.

Over and out.

4 kommentarer:

Ida sa...

Hm..3 år sen gissar jag på nu!

Unknown sa...

Här är en till med sommardäck, men jag måste ändå ta bilen till affären. Men jag borde väl hålla mej på vägen den korta biten?!

Malin sa...

Saknade du å Dino idag...:)

Sara sa...

Åh vi saknade er med, det var ett tufft beslut att ta...jag hoppas verkligen vi får på dom där vinterdäcken snart!