söndag, oktober 03, 2010

Jag funderar över när min lille bebis vart så stor?


Lägger man honom, så rullar han bara omkring. Helst av allt ska han vara i gåstolen, och han petar och pillar och studerar precis allt. En stol, bordsbenet, Kia. Allt. Står man vid diskbänken, kan man helt plötsligt känna hur ett litet finger försiktigt petar en i knävecket. Allt ska kännas på. Han skulle nog egentligen behöva en storlek större blöjor - och idag var första gången vi använde sittvagnen. Jag har velat fram och tillbaka om det där, han ogillar ju inte att ligga i vagnen. Men samtidigt tycker han ju det är kul med den där, och har inga problem med att ta sig en tupplur i den heller. Ska man egentligen vänta, tills dom verkligen VILL sitta? Vad tycker ni? Hur gjorde ni?
Ja. Han börjar vara stor.
(Jag stör mig på en sak. Jag har borta en parfym, jag hittar den inte. Men varje gång jag går in på toan - tycker jag mig svagt kunna känna lukten av den. Men den finns inte! Har sniffat överallt som en annan blodhund, men jag hittar inte källan. Till och med bakom elementet har jag stått och dragit in, men...där tar spåret slut... Ja. Ett litet tillägg bara.)
Imorgon blir det alldeles säkert dåligt med uppdateringar. Kl. 10.00 ska jag och Kia befinna oss i Varuträsk på hundkurs. Blir säkert roligt. Kl. 14.00 ska jag och Dino mötas utanför Eddahallen, ja...med lite hjälp av sin far. Då blir det babysim. Det låter som en stressigt och tajt schema, och det finns alla förutsättningar att det kommer bli en dålig dag. Men. Det har jag inte tänkt låta det bli.
Over and out.

Inga kommentarer: