torsdag, oktober 07, 2010

Samhällskunskap: Augusti och Februari är sådana månader? Snåla. Tajta. Och allmänt fattiga.

Vi är lite low on cash den här månaden. Ja, lite ont om pengar tänker ni - men skulle ni veta, skulle ni förstå att det är mer en-av-oss-måste-prostituera-sig-snart-och-det-kommer-inte-bli-jag-månad. Det eller sätta sig med en gitarr och hatt utanför Konsum och hoppas att det i alla fall slinker med en peng bland allt skräp dom kastar på mig (förslagsvis för att få mig att sluta sjunga...). Jag har då inte gett upp hoppet än, och kommer nog aldrig göra det - med lite gott humör fixar man det mesta. Men. Kanske mest för min skull - här är min "saker jag är glad över"-lista. Så jag kan läsa den om 2 veckor, när det fortfarande är 6 dagar kvar till löning.

Over and out.

1 kommentar:

enbitavlivet sa...

Hur mycket fick du ge för David? Haha :) Känner igen mig i det där dock! Bra tänkt att ändra fokus sådär. Bättre att se vad man har istället :)