tisdag, oktober 05, 2010

David. Jag älskar dig. Men, ibland kan du vara lite fjantig.

Som när du oroar dig för att jag ska vara otrogen, när jag läser en bok som heter "otrogen på öppen gata". Eller att jag ska längta efter att vilja vara singel när jag läser en bok som heter "resehandbok för singlar". Men varför oroar du dig dig inte för att jag ska börja gräva ner döingar på en djurkyrkogård? Eller ta upp en karriär som kriminalkomissarie? Eller starta mig ett rockband a´la Bruce Dickinson? Det finns klara svagheter i ditt resonemang, min älskade.



(Mina böcker jag läser, håller på att läsa eller har läst nyligt...)


Dessutom. Varför skulle jag vilja läsa en bok om en 24-årig, hemmamamma. Lätt lönnfet och med taskig humor? Henne träffar jag ju hela dagarna, hallå. Böcker finns väl ändå till för att man vill läsa om andras liv?

Over and out.

1 kommentar:

Catrine sa...

Skriv en bok vetja... den blir säkert urkul för du formulerar dig bra, tänkvärt och skojsigt... kan ju dra in lite dollares... inte illa... // kram Catrine