lördag, oktober 23, 2010

Det sämsta med att handla saker på postorder.

Nu har ju inte jag testat handla så mycket mer än kläder, vissa andra har väl kanske erfarenhet av andra, större och mer komplicerade grejer. Typ postorderbrudar. Men. Detta gäller alltså kläder. Ni vet alla dom där miljonerna erbjudanden man får hem? Idag fick jag ett från Ellos. Yes, tänkte jag, för en gångs skull. Och denna gång var det INTE för att jag hade något att tända dagens brasa med, utan för att jag skulle vilja ha julgardiner till köket. Men, hur enkelt är det:

Men, dom där gardinerna var ju fina...
"erbjudandet gäller inte hemtextil, inomhusbelysning och mattor"

Jaha. Men. Kanske ska kolla om dom har fina träningskläder. Skulle ju inte skada...
"Erbjudandet gäller inte varumärken såsom Adidas, Puma, Nike o.s.v."

Nähä. Men den här tröjan var det ju bra pris på...
"Kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rea"

"Vi har helgarderat oss, och du behöver inte oroa dig för att du ska hitta något du vill ha. Du har tur om du hittar något överhuvudtaget som passar in i våra snäva referensramar. Men, vi skickar med ett fult handduksset om du lyckas!"

Inga kommentarer: