måndag, maj 16, 2011

Denna dag flyter på även den, och nu är det inte ens grått ute.

Dagens aktivitet: grannarna har visning på deras hus, och jag och Dino har bänkat oss på första parkett. Givetvis sitter jag gömd bakom gardinen, för jag vill ju inte att någon ska tro att grannfrun är nyfiken...fast det är hon. Redan 16.45 intog vi våra platser. Jag hade en föreställning om att mäklaren skulle komma tidigt, sätta en plåt med kakor i ugnen. Spreja go-doft överallt. Sätta fram stora vaser med blommor, och arrangera ungar som leker utanför (dock leker en vuxen man i kamoflague-byxor med en boll åt ena hållet. Och en annan förvuxen bebis leker med sin traktor åt andra. Tror inte det kommer trissa upp priset...) Icke det inte! (men jag funderar på att öppna en mäklarfirma!)

Jaja, jag hade en liten förhoppning med mitt spejande: att urskilja våra nya grannar. Men hittills går det sådär, om inte mäklaren beslutar sig för att flytta in själv.

Update. Nu har det äntligen kommit lite potentiella grannar. Dom får en 6:a utav 10 på den internationella grannskalan. Stay tuned.

2 kommentarer:

Frida H sa...

Om det är fler visningar kan du göra som våra stuggrannar gjorde när en annan grannstuga var till salu. Så fort det kom nån som inte fick så högt betyg på internationella grannskalan så flög dom ut och var ganska otrevliga. När det kom nån som såg ok ut så var dom istället ut och smörade järnet! Det kanske skulle kunna vara nåt?

Elin sa...

Jag har ju sett på det där mäklarprogrammet från USA (Million dollar listing) å då stajlar dom å smörar för varje som kommer. Efter att varit på en del husvisningar har jag ju insett (det har ju int vart några million dollar dock men..) Att mäklarna inte verkar bry sig ett skit!! Puss på er!!