fredag, maj 06, 2011

Man kan alltid ändra sig, och det är tur att man har vänner som är flexibla.



Det var egentligen meningen att jag och Dino skulle åka till Jenny idag, och hälsa på. Ja. Men fyra tänder som kommer samtidigt, har satt sina spår i hans sömn. Han somnar sent, och vaknar tidigt. Ibland sover han inte på dagen. Och till slut insåg jag att en övertrött Dino skulle riva deras vackra hus (förlåt Jenny!).


Dagen började bli en repris på onsdagen, då jag låg raklång på golvet med ansiktet i backen. Och Dino rusade runt i rummet, fram och tillbaka. Varje gång jag hörde att han kom i närheten hojtade jag "Nu kommer Mamma och tar dig!" och så skrattade han och sprang vidare. Då var det onsdagens träning som var räddningen. Så jag lämnade det sjunkande skeppet (a.k.a Dino), for på Bodypump och pumpade skiten ur mig. Och sedan på spinning där jag spinnade skiten ur mig. Sedan for jag hem med ny energi för att täta läckorna i det där sjunkande skeppet. Jag har en begynnande träningsvärk nu, som kommer att svida gott imorgon. Jag kunde lägga på mer vikt, i alla låtar - och plockade fram lite energi jag inte visste jag hade. Och sedan vart jag så glad på spinningen när jag svettades floder och sjöar, men aldrig ens vart andfådd - eller tomatröd i ansiktet. Och det är stort för mig...

Inga kommentarer: