söndag, maj 01, 2011

Det är sådant här som värmer hjärtat...


Ja. Som ni förstår är jag numera ett år äldre. Men det är märkligt det där med födelsedagar. De förlorar lite sin mening, och efter typ tre kalas för Dino - började det blixtra framför ögonen när någon undrade när kalaset var. (Fan, jag insåg just att jag kommer att bli en sådan där som avböjer att bli firad i Norran. En otrevlig en.)

Allt jag ville ha var en lugn lördag. Med David och Dino. Och ingen mega-skrubb-på-knä-för-det-är-kalas-städning och heller ingen bakning. Ja, och en Subway till middag. Och mjukisbyxor. Ja, och självklart hade jag ju en liten paketönskan. Jag önskade mig ett decilitermått. För jag har bara 1/2-dl-mått. Och det blir typ 24 såna när man bakar bullar.


Och dagen vart perfekt. Ja, fast jag fick inget decilitermått - men istället en telefon och en tröja. Tröjan har jag haft hela dagen, och telefonen likaså. Ja, och Subway hann stänga - så det vart pizza till middag. Men en helt underbar dag. Ingen vansinnes-städning, och inte en tårta i sikte - och jag har mjukisbyxor på mig.


Så. Nu ska jag testa hur det känns att lägga sig som 25-åring. Jag kommer nog sova himla gott...jag är ju gammal och orkeslös nu.




1 kommentar:

emma sa...

Men Grattis, i efterskott!