onsdag, mars 07, 2012

Ibland behöver man hjälp med sociala regler.

Sotaren har varit här på förmiddagen, en mycket glad, trevlig och lite äldre herre.

(Kia hetsade upp sig, och Dino märkte inte ens att någon var här)

När han putsat och fejjat våran panna, så kom han upp och sa att det var fritt fram att elda. "Skönt" sa jag "då får vi stänga av den här luftvärmesprutandepumpen och starta en brasa istället".
"Men, den här värmer ju ganska bra ändå" svarade han.
"Ja" sa jag " fast inget värmer som en brasa".
Då vände han sig sakta om, och tittade på mig - och jag kunde svurit på att det blänkte till i ögat på honom.
"Ja" sa han "det enda som värmer bättre är väl en kram..."

Och nu undrar jag. Med sociala regler och så...gjorde jag fel som inte kramade honom? Jag skulle ha gjort det va?

2 kommentarer:

Maria sa...

Hehe han lät smått sugne på en kram där! ja du skulle gett honom en! du hade nog gjort hans dag! :P

Sara sa...

Nästa gång, då samlar jag mod till det :) Och inga vita kläder, Karln var ganska sotig ;)