torsdag, mars 01, 2012

Till min Dino.

Tack för en underbar dag min son. Särskilt när vi skulle leka i ditt tält, och låtsas sova. Och du snarkade för att visa vad du menade, men hallå, Mamma snarkar inte. Så mycket. Tack för alla de miljoners, miljarders spontana pussar jag fått idag. Eeeeh, och tack för att du hällde din Juice i mammas mat. Per Morberg hade gett pastasåsen tummen ner sen, men vad vet han som svettas i maten.

Tack för att du sprang naken i ditt rum, medans jag hämtade en blöja - och när jag sa "Kissa inte" så hörde du "Kissa inte...på golvet?" och sprang till ditt lektält och sprutmålade det som att du vore en brandman och tältet vore en mindre skogsbrand. Det ger tältet...karaktär? Tack för snöbollskriget! Tack för att du sprang på Konsum och skrattade hysteriskt! Tack för att du slog i bromsarna på boben varenda gång det var asfalt och sedan skrattade. Igen... Tack igen för pussarna. Tack bara för att du gör varenda dag, helt unik - tack för att du får mig att skratta sjuttioelva gånger i timmen. Tack för att du får Mamma att känna sig...viktig.

Och såna här dagar, när jag inte kan göra annat än att le över alla bus du gjort - så brukar jag sätta mig vid datorn, och leta fram det här inlägget. Och kolla på den videon. Det brukar spegla dom här dagarna ganska bra.

Tack för att du förgyller mina dagar, och gör en vanlig trist torsdag alldeles guldkantad.

Inga kommentarer: