fredag, mars 02, 2012

Utomkroppslig upplevelse.

Fredagar betyder alltid Bodypump...ja, förutom förra fredagen när jag jobbade natt. Och fredagen före det när jag OCKSÅ jobbade natt. Så rent tekniskt har jag inte pompat musklerna på tre veckor. Givetvis skulle inte det få stoppa mig idag, jag tänkte köra på samma vikter som senast. Givetvis vart det apjobbigt. Men sedan tog träningen en annorlunda twist, mot slutet av bicepslåten - kanske var det en minut kvar - så stumnade armarna. Tjurskallen åkte på, och det gick så tungt, så tungt. Precis när det var som värst, slutade helt plötsligt stången väga något. Jag tittade ner på armarna som svingade stången som att det satt marshmallows på sidorna (Svampbob ni vet) och den åkte upp och ner. Men. Det var precis som att det inte var mina armar! Jag kände dom inte längre! Stången stannade, och jag tittade på handen - huvudet befallde den att öppna sig, men det gick inte! Det var precis som när armen somnar... Nä, nästa gång blir det att ta liiite mindre på biceps!

Annars gick det bra. Sedan vart det att träffa Lina och Sarah, innan eftermiddagsjobb. Som var intressant...? Nu blir det lite av det nya proteinet och sedan marsch i säng. Det var för övrigt ganska gott! Mätt vart man då, om inte annat. Igår åt jag det med en klick vaniljkesella - och idag med några skivade jordgubbar! Helt okej...

Inga kommentarer: