söndag, mars 25, 2012

Tänkte försöka mig på en bok.

När jag var mammaledig läste jag säkert tre böcker i veckan. Jag satt länge, länge i Dinos rum på kvällarna och läste medan han sov. Jag brukade varva en spännande bok, sedan en bok om en sann historia och slutligen en hjärndöd chiclit. Jag hade flera favoritförfattare, jag älskade böckerna av Dennis Lehane - och fortfarande så vet jag ju att dom är bra. "Patient 67" är en speciell bok för mig.

Men så en dag stötte jag på Harry Hole-serien av Jo Nesbo (eller egentligen ett sådant där O med streck igenom men jag ids inte försöka lära mig det!). Att hitta dom var både en välsignelse och förbannelse. Jag älskar dom böckerna, jag har aldrig tidigare läst såna underbara beskrivningar - som gör att jag kan se allt kristallklart framför mig. Jag läste alla, eller sög i mig dom snarare. Och när dom tog slut? Ja, då gick jag från att läsa tre böcker i veckan till att läsa när det kommer en ny Hole-bok.

Jag har försökt flera gånger att ta upp läsandet, men kommer bara några sidor innan jag blir besviken. Nu tänkte jag försöka igen med "Paganinikontraktet", har ni läst den? Är den bra?

2 kommentarer:

Zandra sa...

Paganinikontraktet är sjukt bra! Men du borde läsa Hypnotisören innan, om du inte redan gjort det förstås! :) Båda är sjukt spännande!

Sara sa...

Jag måste säga att den är över förväntan, jag har ändå kommit mig igenom 170 sidor i den. Och det är nytt rekord, för att inte vara en Nesbo-bok. Men det saknas något, en Harry kanske? :)