tisdag, mars 06, 2012

Jag har en utmaning åt er.

Jag läste om en träningsbloggare som hade haft en "sån himla rolig utmaning" till sina läsare. Det handlade om att hon i ett första inlägg utmanade sina läsare att skriva tre saker som dom har komplex för.

Smart och intressant tänkte jag, och beslutade mig för att prova det. Utmana er. Men, ju mer jag funderade så ville jag inte. För vad är komplex egentligen? Saker man ägnar alldeles för mycket tid att tänka på. Saker man tror att omgivningen tänker på, men som dom flesta aldrig reflekterat över.
Jag tror inte ens jag kan skrapa ihop tre grejjer som jag kan kalla komplex, jag tänker inte så längre. Och jag vill inte att vi alla ska rikta rampljuset med det som är dåligt med oss, inte ge det näring.

Inte ge det luft under vingarna.

Så. Ta några sekunder och tänk på tre saker som DU har komplex för. Okej...nu tänker jag...och du med hoppas jag.

Så. Nu riktar vi rampljuset mot det fantastiska med oss. Jag utmanar dig att berätta om tre saker du är stolt över! Jag är stolt över att jag har självförtroende. Jag är också stolt över att jag har muskler, mest på ryggen av någon konstig anledning. Och sedan är jag stolt över att jag kan köra in våran löjligt stora bil i vårat löjligt lilla garage. Och Dino förstås, han är jag bara löjligt mycket stolt över...

Nu är det eran tur!

(Och kommer ni på komplex, men inget att vara stolt över - då kommer jag hem till er och biter er i vaden. Man har ALLTID något att vara stolt över!)

2 kommentarer:

enbitavlivet sa...

JA, bra där Sara, helt rätt fokus! :)

Mina första hör väl egentligen ihop, men: Jag är stolt över förändringen jag gör med min kropp, att jag KÄNNER att jag blir starkare. Jag är stolt varje gång jag lyckas gripa tag i känslan "JAG KAN!" (och likaså där, känna det, att det är sant) för det är inget som kommer av sig själv, utan det har jobbats fram i en process. Jag är SJUKT stolt över mitt VG i Anatomi- och fysiologikursen. There you have it! ^^

Sara sa...

Och jag är bara rent allmänt stolt över dig :) Hoppas du är pigg och kry snart, TYP imorgon :)