tisdag, mars 13, 2012

Lysande ide Sickan!

Men faktiskt tänkte jag den här tanken redan igår kväll. Mest kanske för att jag fick en kommentar, och den fick mig att minnas mitt eget tänk. Så...

Jag skulle vilja förbjuda vågar. Jag skulle vilja springa runt till var och en som stirrar sig blind på små digitala siffror, och kasta ut deras vågar. Man glömmer bort den verkliga bedriften, i väntan på att dom där små digitala siffrorna ska ändra sig. Man blir besviken, och man ger upp. Jag tror - att om man bara fick spränga alla vågar i en stor smäll, så skulle människor ta sig tiden att känna efter hur kroppen verkligen mår. Känna stolthet över den där dagen där allt har funkat bra, finna ett nytt litet självförtroende i det och gå vidare till nästa dag.

Jag tänker fortsätta försöka pränta in, att hälsovinsten kommer direkt! Man mår direkt bättre, man får endorfinpåslag direkt och gör man något utanför sin komfortzon (oavsett om det gäller kost eller träning eller något annat) så växer man. När viktminskningen låter vänta på sig, så har hälsovinsterna redan kommit. För länge sedan.

Jag tycker inte att någon ska vänta på att några dumma digitala siffror ska tala om för oss att vi mår bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt...
Och fixar man en dag utan att stoppa i sig nåt onyttigt, och kanske hinner med en promenad så känns det ju helt sjukt bra på kvällen. Iaf för mig, då känner jag mig stolt...

kram/M

Sara sa...

Och det ska man vara, man ska vara stolt för att man varit snäll mot sig själv! Dessutom kommer "vara snäll" mot sig själv även innebära hälsovinster. Håll fast vid den känslan, det tänker jag göra idag ;) KRAM