lördag, mars 17, 2012

Mitt problem med Bodypump hänger kvar.

Efter ett tag domnar armarna, det händer när musklerna blir blodfyllda. Och jag har lyckats läsa mig till att det kan bero på att nerver under musklerna blir inklämda när man tränar biceps. Det låter logiskt.

Så då tänket jag såhär. Jag ska minska vikten när jag kör pump - eftersom det är så många reps. När jag tränar med hantel ska jag göra få rep, och lägga på lite vikt istället. Rent logiskt så borde det göra så att jag slipper detta bekymmer med att inte känna armarna halvvägs in i låten.

Dessutom tänkte jag investera i ett par gymhandskar för att få bättre grepp om stången. Nu blir det nästan krampaktigt när det börjar vara tyngre.

Klokt, om jag får säga det själv.

(Better Bodies, 249 kronor på Gymgrossisten.com)

Inga kommentarer: