måndag, mars 12, 2012

Om inspiration.

Igår var jag till min arbetskamrat och hälsade på, vi bakar ofta tillsammans - och nästan varje gång så brukar jag baka något själv bara dagarna efter. Hon ger mig inspiration, och framför allt visar hon att jag kan göra det. (Igår bakade vi en mumsig apelsinig grejj på mördegsbotten!)

Jag brukar ofta få höra att jag inspirerat människor, och det gör mig lika generad everytime. Jag? Idag hade jag turen att få bli inspirerad av drivna Agneta. Och visst är det lustigt, ge mig en hantel - och jag lovar att jag inte står handfallen. Men visa mig framtiden med alla val, och den känns omöjlig! Där är drivna människor som Agneta toppen, hon ska just starta eget och är något av en expert på att hitta i den här himla djungeln som jag kallar nätet. Jag har alltid känslan av att jag missat något, att det kan inte finnas såhär lite utbildningar. Tack i alla fall, jag fick med mig mycket - och framförallt kommer min chef tacka för att du skvallrade om Studielagen. Där släppte en sten från bröstet!

Nu är jag på gång igen!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du får komma förbi på fika någon dag innan ansökningarna till skolor ska in.