tisdag, mars 27, 2012

Så KUL med frågor!

Anonym frågade:

"Är du nånsin rädd att du ska falla tillbaka i "hellre-sitta-i-soffan-och-trycka-kladdkaka" fällan igen?
Eller om (det vet ju sälvklart inte jag om ni ska!! ;-))ni (du) blir gravid igen, att kroppen ska ändras mycket? ...åt det "sämre" hållet?"

Jag är faktiskt inte så rädd för att jag ska falla tillbaka i allt det där. Jag är inte alls särskilt extrem i kosten (jag har inga förbud) utan äter det jag är sugen på. Mat har inte samma makt över mig längre, och den betyder inte samma sak. Nu är den en källa för njutning, ibland, och bränsle för kroppen, alltid. Och blir jag sugen på något, äter jag det oftast efter en stunds övervägande. Men oftast är jag sugen på att äta sådant som kroppen mår bra av, och efter en dags äta-vad-jag-vill så längtar jag efter att äta bra igen.
Den andra halvan är svårare att svara på, även fast vi inte direkt har bråttom att skaffa fler barn - så brukar den frågan gnaga i bakhuvudet. Träningen är så spännande nu, och jag vill se hur långt den kan ta mig. Jag har flera mål med min träning, en del realististiska och en del som är "way out there". Det passar bra in i min plan att jag vill ge Dino all min tid, och även ha tid för mig själv. Så svaret är ja, just nu är jag nog inte riktigt redo än att dela med mig av min kropp - men vem vet senare?
Tack för en rolig och himla klurig fråga!


"Agneta Lundström sa...
Hur gör du proteinpuddingen? Skulle behöva något mer proteinrikt då och då."

Agneta! Jag blandar bara mjölk med färdigt Kasienproteinpulver, otroligt mättande och inte mycket kolhydrater alls (om man tänker på sådant. Men det gör inte jag...). Ett gott och snabbt mellanmål, hojta till om du vill veta mer! Eller kom förbi och smaka vettja!


Inga kommentarer: