fredag, april 27, 2012

4 down - 38 to go.

Jag är en riktig sockerjunkie, det vet jag om. Jag har tur eftersom mina två beroenden i livet, träningen och sötsaker, pretty much tar ut varandra.

Men, jag märker det som när det började diskuteras om de 42 godisfria dagarna.

Jag är beroende av skiten.

Det luriga vid alla slags beroenden är att kroppen får en att tro att det inte bara är viktigt för en. Inte bara nödvändigt. Kroppen får en att tro att det är livsnödvändigt! Kroppen är busig på det viset, men jag har ett knep - som jag tänkte ni skulle få ta del av.

Jag tänker på att frukt höjer blodsockret lika mycket som godis. Det är ju fakta och studier. Sedan ifrågasätter jag om det verkligen är så himla livsnödvändigt att höja blodsockret som kroppen påstår, genom att fundera om jag inte är sugen på en frukt istället. Då känns det inte så viktigt längre med det där himla sockret.

Det är så man fattar att det är hjärnspöken man har att göra med!

(Det är ingen slump att det finns livsmedel vi måste påminna oss om att äta, och livsmedel som vi vill äta)

Inga kommentarer: