måndag, april 23, 2012

Dino, ett litet inlägg för framtiden.

Ganska stor del av den här bloggen är ju tillägnad min fina son. En liten dokumentation om våra roliga dagar tillsammans.

Därför vill jag bara berätta för dig, Dino, att när du var två år och fyra dagar så var din favoritlek att neka din mamma pussar. Den går ut på att jag frågar om jag kan få en puss, du kiknar av skratt och säger "Näe". Sedan pussar jag dig under hakan där du är sådär kittlig. Och sedan gör vi det om och om och om igen. Och du slutar aldrig skratta.

Din andra favoritsysselsättning är när du ska sova. Efter vi har sagt gonatt så kastar du ut allt du har i sängen, sedan lägger du dig och sover. Bara snutten får vara kvar! Sedan när jag ska gå och sova, och kikar till dig Lillskrutt...så får jag varje kväll lyfta över dig till myshörnan. Bädda din säng. (Ta ett kort eller två) Och sedan lyfta tillbaka dig...

...och du vaknar aldrig.

Inga kommentarer: