lördag, april 21, 2012

En sjuhelsikes utmaning.

Jossan, på bästa Friskvårdskompaniet hade en ide. En ide om en utmaning, under sex veckor ska man utmana sig på något vis. Jag är ju aldrig bangen på något sådant, så jag läste igenom listan hon radat upp som exempel på vad en utmaning kunde vara. Det var som att välja i en godispåse, jag ville göra ALLT! Lyfta mer i bänk, få bättre kondition, jag ville göra chins direkt! Sedan såg jag den sista punkten på listan och fick typ ett tryck över bröstet. Åh herregud tänkte jag...och det var då jag förstod.

Jag måste låta bli godiset i sex veckor. Det måste bli så.

Jag är ju inte glad över det, och några dagar in kommer inte heller min omgivning vara glad över det. Men det måste göras. Kanske är det så att även du blir lite sugen att göra en förändring under sex veckor, en tjej hade som förslag att hon skulle träna minst två gånger i veckan under dessa veckor! Smart va?

Skriv antingen ett mål här, eller så går du in på http://friskvardskompaniet.blogg.se/ - där kommer det finnas massa stöttning och pepp, och förhoppningsvis erbjudande om terapi eller något. (dom två första kommer det ju även finnas här i massor)

42 sketna dagar.

Det fixar vi!

2 kommentarer:

enbitavlivet sa...

Preciiis så tänkte jag när jag läste inlägget på friskvårdsblogget, först varenda punkt, typ ja! Ja! JA! Och sen sista med godiset... *Klump i magen* :p Men jag är inte där än! Det väcker för mycket obehag för mig, haha :) Så SJUKT starkt av dig att våga ta dig an just den punkten!!! Du ÄÄÄÄR så himla duktig och inspirerande Sara och du kommer FIXA det! :D Glädjepeppkramar till fina du denna lördag!

Sara sa...

Så snäll du är, just nu känns det som en idiotisk ide! :) Tack för peppkramarna :)