söndag, april 22, 2012

Tack "M" för din fina kommentar!

Jag fick en sådan underbar kommentar några inlägg nedan, dels fylld med en massa beröm - som jag var så glad över. Det speglade nämligen det jag vill med bloggen: att folk ska må bra av den! Och må bra över sig själva! Så, tack "M" och fantastiskt bra kämpat!

I samma kommentar var det även en fråga om hur en "dagmatsedel" kunde se ut för mig. Så here goes nothing, såhär ser den ut en perfekt dag!

Frukost: Grovt bröd och en kopp te, lite Kesella ELLER en burk vaniljkesella ELLER smoothie med lite extra proteinpulver.

MELLANMÅL: Lite frukt, nötter ibland.

LUNCH: En inte särskilt stor portion med gårdagens rester.

MELLANMÅL: Proteinshake.

MIDDAG: Helt vanlig hemlagad mat.

KVÄLLSMÅL: Kaseinproteinpudding.

+ att jag försöker dricka 2 liter vatten, och äta något extra efter träningen. Gainomax till exempel.


När jag arbetade på att gå ner i vikt så var jag noga med vad jag åt. Att det inte skulle vara för onyttigt, och la dessutom in en massa konditionsträning. Nu när jag på något vis vill bygga upp kroppen igen, så försöker jag vara noga med att få i mig min beskärda del protein.

Men! Det ovan är en perfekt dag. Jag är småbarnsförälder, perfekta dagar kommer inte alltid...det är sanningen. I realiteten ser det ofta lite annorlunda ut, ofta så får den där proteinshaken agera lunch. Mellanmålet kan bli en halv kesella, men på ett ungefär. Med hemmalagad mat så menar jag bra, helt vanlig mat som hela familjen kan äta. Det funkar inte att stå och laga flera olika rätter. Väldigt sällan använder vi oss av halvfabrikat. Lördagar är ätardagar, då köper vi färdig mat och njuter av det! Och äter godis, sedan brukar det även bli en liten godiskväll mitt i veckan också. Så ser det ut!

Inga kommentarer: