tisdag, februari 05, 2013

He cracks me up!

Jag och Dino har samma humor, han har fått många fina kvalitéer från sin far - men humorn. Det är från Mamsen! Nu innan jag la mig, så gick jag in till honom och försökte reda upp oredan i sängen. Han gjorde en Pippi Långstrump. När jag lyfte upp honom så, sa han i sömnen: Jahaaaa.

Lite som om man kommer in till en revisor i 60-årsåldern för första gången. Eller som en överklassherre som just stigit upp på sitt prisbelönta sto, och nu står man i vägen för honom. Eller som en äldre polis skulle säga när han stannar ens bil, just innan han frågar: hur var det här då?

Han säger liksom aldrig ja eller nej, bara jahaaa och nähäää. Ibland kan han säga Njahaa, och då kvalificerar han sig nästan automatiskt till en snofsig herrklubb.

Och det är bara en av tusen roliga saker som hänt ikväll. Nu tänker jag somna, jädrar vad preppad jag är med Alvedon, Ipren , hostmedicin och Mivi-total. Just nu känner jag mig ändå ganska så bra, och det tänker jag fira med att sova! Gonatt!


Inga kommentarer: