tisdag, februari 12, 2013

Minnen på burk

Varenda kväll när jag var gravid så smorslade jag in magen. Jag hade ett system, så varannankväll använde jag en body butter med sheasmör. Och den andra, en body butter som luktade hallon. Den med sheasmör var för att motverka bristningar (jomen ni ser ju hur bra det gick!) och den med hallon för att den doftade gudomligt.

Sedan utgick den. Och jag vart uppriktigt ledsen, frågade efter den och fick bara till svar att den inte fanns längre... Tills dess att jag hittade den på Tradera!

Det här mina vänner, är gudomlig doft, fantastiska minnen och helt vansinnigt mycket nostalgi på burk. Om jag öppnar den och blundar kan jag nästan åka tillbaka i tiden. Om jag luktar på den kan jag nästan känna den där lilla foten genom magen. Nästan se hur den följer efter när jag drar med handen över.

Det är lycka på burk det.


2 kommentarer:

Zandra sa...

Hallon doftar awesome! På julen brukar den finnas på Bodyshop, de har lite andra än vad de har i ordinarie sortimentet då... Du kan ju köpa och lagra upp då ;) Jag köpte hallon i julas! :)

Sara sa...

Shit pommes frites! Vilket tips :) Det ska jag verkligen göra, bunkra alltså. Jag har alltid tyckt att den luktar hallonsoda, som att hälla hallonsoda över sig! :)