söndag, februari 24, 2013

Underlig dag

Jag klev utanför min brun/vita ytterdörr klockan 17.22 ikväll, precis som jag alltid gör på söndagar - redo att köra till kvällens träning. Men, jag måste ha missat något i kalendern? Är det den nationella körkortsfria dagen idag? Dagen när vemsomhelst får köra oavsett om man faktiskt klarat en uppkörning eller inte? Eller beror det på fullmånen? Eller så klev jag rakt in i ett parallellt universum där INGEN kan köra bil?

Hann bara ut på E4:an innan jag hamnade bakom en bil som körde femtio, efter en lång, lång tid började bilen blinka för att svänga in på en parkeringsficka. Då sänkte den hastigheten lite till, typ 500 meter innan. Gaah. Precis när jag som bäst funderade över om jag borde ringa polisen så såg jag nästa trafikhinder, en bil som stannat och alla fick krångla sig förbi den. Sedan kom en hästtransport och efter det hade jag tagit mig till stan, hamnade bakom en bil som verkade lite förvirrad. Som om den inte visste vart den skulle. Av en massa bra alternativ valde den att köra mot körriktningen, på fel sida av vägen.

Det vart knappt till träningen, kan ni kanske gissa. Och dessutom insåg jag att Bodystepen måste bytas ut, det gör så mycket vilken instruktör det är - och för vissa känns det inte ens som att det är Bodystep man är på. Trist. Jag gillar det verkligen. Jag gillar svetten man arbetar upp. Men, combaten levererade precis som förväntat - tur det i alla fall. Det var extremt svettigt, vilket ger mig sommarkänslor :)


Inga kommentarer: