torsdag, februari 21, 2013

Jag skulle vilja slå hål på tidsmyten.

Jag körde mage i tisdags. Det vart tre övningar, alla 4x10 rep. Först hjulet, sedan båten med rotation och en vikt - och slutligen, små situps med en 10 kilos viktplatta. Det brann, det kändes och nöp och sved.

Men ja, det var tre övningar.

Tog inte mer än femton minuter.

Och än idag har jag sådan träningsvärk att jag inte kan hosta. Eller gå utför en trappa normalt. Det är mycket man behöver sin core till :)

Dessutom har jag även ont i min gluteus, mina ben och rygg. Alltså inte ont-ont utan träningsvärks-ont! Men det är liksom en annan historia ;)

Så vad är sensmoralen i detta? Jo, det finns tid. Jag lovar dig, påstår du att du inte har tid ljuger du både för mig, men mest för dig själv. Femton minuter, det har vi alla.

(Det tar sig sa mordbrännaren. Snart är dom tillbaka igen :D)


4 kommentarer:

Nico sa...

Vad du är duktig!! Synliga mgmuskler är nog något alla vill ha - så även jag :) får kika närmare på dina övningar och ta tag i det. För jo, 15 minuter har jag. Hur ofta/många gånger per vecka tränar du mage?

Sara sa...

Jag brukar träna den en gång i veckan, men samtidigt så känner jag ju hur resten av träningarna också tar på magen. Särskilt kanske combaten :) Men dom där femton minutrarna tar så vansinnigt bra :)

Ann Lundqvist sa...

Satan i gatan vad braig du är Sara, Sjukt avis på din mage. Jag SKA ha en sådan jag med innan sommaren JAG SKAAAAA!!!!!!! Saknar dej <3

Sara sa...

Äsch, nu känner jag mig ganska ur form - men jag säger som du, lagom till sommaren :) Ann! Jag saknade dig igår! Skynda dig att krya på vaderna :)