tisdag, februari 05, 2013

Ritual

Att gå och lägga sig har blivit en sådan lång ritual. Alvedon, hostmedicin, lite vitaminer och Mivi-total (ännu mer vitaminer) och inhalera. Jag var på vippen att ringa vårdcentralen imorse, bubblandet i bröstet ger inte med sig. Vi är lite oense bara. Jag och vårdcentralen, förra hösten när jag var förkyld superlänge - menade dom att jag utvecklat förkylningsastma på äldre dagar. Något jag liksom inte accepterar. Ska jag, som är en ung och frisk (egentligen) människa måsta inhalera mediciner när jag är förkyld. Jag använder den långt ifrån alltid när jag är förkyld, men denna vända - ja, då plockade jag faktiskt fram den för några dagar sedan. Jag vill inte ha den.

Och efter att ha suttit med telefonen i handen, så insåg jag att ringer jag vårdcentralen blir det nog inte MINDRE mediciner. Jag ger det några dagar till istället.

Förresten berättade personalen på dagis att i princip alla barn som fått magsjuka, också fått influensa precis efteråt. Det känns igen, och förklarar liksom en hel del.

Men trots allt gnäll så har det faktiskt varit en bra dag. Dino har kunnat vara på dagis, jag har kunnat plugga en massa. Har nu skrivit klart två av tre arbeten, och har snart bara det stora kostarbetet kvar - och även det är påbörjat. Nästa vecka är det ju dags för skola igen, skojsigt värre :)



Inga kommentarer: