måndag, mars 18, 2013

Endagsmeny - check!

Nu är min endagsmeny äntligen färdig och skickad, hur skönt är inte det? Det här projektet lät kul, och var kul - men betydligt mycket större än jag kunde ana. Bara att göra ett recept för två personer, jag brukar oftast göra så mycket mat som ryms i pannan/kastrullen/grytan. Hey, vi gillar matlådor :)

Så här ser den ut i alla fall:

Frukost - Verum hälsoyoghurt med snabb, hemmagjord müsli.

 
Mellanmål 1 - Grönsaksstavar med örtkesella (Tack till Dinos förskola som gav mig den här ideen!)

 
Lunch - Wok

 
Mellanmål 2 - Jordgubbar med vaniljkesella

 
Middag - Nikkalouktasoppa (men självklart, inte bara är det nyttigt - det är även min favoritmat!!!)


 Nu är ännu en sak avbockad från min att-göra-lista. Men, jag har en stor punkt kvar - nämligen att bestämma vem som jag ska coacha. Oj, det är så svårt - jag kämpar verkligen med att välja, men innan imorgon ska det vara bestämt. Promise.


2 kommentarer:

Nico sa...

Åh.. du glömde lägga ut recept :) Vill ha på soppan, ser jättegod ut!

Sara sa...

Jag fixar det...lite senare idag! Och den är supermumsig verkligen :)