måndag, mars 18, 2013

Ny vecka. Ny morgon. Bra start.

Jag vaknade före alla andra imorse, pigg och utvilad. Försökte ligga kvar ett tag, men se...det gick bara inte. Fick då snilleblixten att ta en morgonprommis. Smög ihop alla mina grejer, försökte tysta Kia och smög ut som en annan brottsling. Åh så underbart! Termometern visade på kallt, men jag kände det aldrig. Jag skyndade mig runt en runda som tar tjugo minuter, lyssnade på musik och liksom studsade fram på fötterna :)

När jag kom hem hörde jag ett "hej, mamma" från vardagsrummet och listade snabbt ut att den då sovande Dino numera satt och lekte med bilar. Helt enligt planen hade han lämnat den sovande pappan sovande. Det vart bra! Bara för att tillägga har jag nu även lyssnat ganska länge på en sjungande monster truck...aaaah...småbarnslivet!

Och vilken start på en ny vecka! Det bådar gott :)

Inga kommentarer: