tisdag, mars 12, 2013

Jag behöver hjälp med att hjälpa någon.

Som ni nu alla vet, så blir jag ju en så kallad Hälsocoach den 17:e Maj. Spännande, spännande. Men redan nu så ska vi göra ett arbete där vi ska coacha en person, coachingen kommer till stor del att vara inriktad mot träning - men inte bara det. Det finns utrymme för annat också, och livet består ju inte bara av en del - utan är snarare ett komplicerat pussel.

Dessutom kommer det att ingå coachsamtal, med mig. Tanken med denna uppgift är att vår coachning till stor del ska handla om träning - bland annat - och därför kommer det även att ingå ett individanpassat träningsprogram för 8 veckor. Syftet med träningsprogrammet är olika från person till person. Detta är, om jag får säga det själv, en fantastiskt möjlighet att få himla mycket - himla gratis. Lite som när man klipper sig hos en lärling och får betala halva priset, men här är det liksom ännu bättre.

Så om du tänker att du ska starta på måndag och det börjar ha passerat en del måndagar nu, så är kanske detta en annan möjlighet? Att vi startar en måndag tillsammans? Kanske får du dig själv i åtanke. Kanske hajjar du till för att det finns någon som poppar upp i huvudet som borde få den här chansen? Sprid då gärna detta vidare! Det är som ett sådant där marknadsstånd med vinst varje gång, i värsta fall så drar du upp en leksaksbörs - men kanske, så vandrar du iväg i solnedgången med den största nallen som finns. Inget att förlora. Kanske, bara kanske är detta starten på något nytt och fantastiskt?

Om detta sår ett litet frö någonstans i frontalloben så tycker jag att du ska lämna en kommentar här, om du hellre vill vara anonym eller har frågor (även om jag givetvis svarar på kommentarer) så kan du mejla mig på: moonfruit_luna@hotmail.com

 
Så hjälp mig att hjälpa dig och hjälpa mig. Ja. Ni förstår.

4 kommentarer:

Nico sa...

Får du ingen kandidat lämnar jag gärna min kropp i dina händer. Fast jag förstår de är mer utmaning med någon som kanske inte redan tränar :)

Emma sa...

Du får mer än gärna coacha mig.. Tror ja skulle behöva nån som sparkar mig i baken.. :P

Anolyon sa...

Välj mig. Behöver en stor motiverare som får mig i form.

Sara sa...

Åh herregud så svårt :) Men så roligt att ni vill bli coachade! Jag tänkte ge det någon dag till innan jag bestämmer vem det blir...hur jag nu ska kunna välja det :)