tisdag, december 21, 2010

För vi har varit i Stockholm. Om nu någon har missat det.

Klockan 05 på torsdagmorgon ringde väckaren, för mig och David alltså. Vi packade in det sista i bilen, och väckte Dino vid 06. Han var inte pigg på att vakna - så overallen lirkades på i sovande tillstånd. Ut i bilen, och iväg. Och hör och häpna: jag glömde ingenting! Ingenting! Och jag har verkligen tänkt intensivt hela veckan innan på alla saker jag skulle packa med. Detta med den lilla påföljden att det tog halvvägs till Stockholm innan min hjärna slutade rabbla upp eventuella bortglömda saker!


Men har vi med Dinos mat? Jo...både gröt och fruktpureer.
Davids kalsonger! Jo...
Men Dinos kalsonger!!! Dom har jag glömt! Ja just ja. Han använder ju inga.


Vi körde och körde, och kom till slut fram till Stockholm. Tänker inte gå in närmare på hur ofantligt svårt det var att orientera sig fram till hotellet - men...ja...ni förstår. Hotellet var i alla fall så mysigt. Vi kom, vi åt, vi slocknade. På fredagen for vi en repa in till stan, för lite vansinnesshopping. Förutom att det inte vart så mycket vansinne, och inte så vansinnigt mycket shopping heller. Det enda var en bamstestor julklapp åt Dino (det är lugnt, han sov...) som vi sedan fick släpa runt på. Alla andra for tillbaka till hotellet, och jag med. Ett litet tag. Sedan började det klia i...fingrarna? Ja...jag och Dino vart lite rastlösa - så efter ett hastigt infall tog vi tunnelbanan till Globen och vandrade lite bland affärerna där. Det var en höjdare. Åt en mumsig middag, och sedan vart det sängen.


Lördagen drog vi till Skansen, tittade på Akvariet och julmarknaden. Det blåste småspik, men var trevligt ändå. In till stan igen, eftersom jag verkligen ville shoppa något i Storstan. Men inget. Trevlig middag igen, och sedan for jag och Dino tillbaka till hotellet för natten.


Söndagen så var det bara hemresan kvar, vi åt och packade in oss i bilen. Det kan ju inte ha undgått någon att resan hem var lite...nervig? Men, hem tog vi oss hem i alla fall. Och hann även med en Ikea på vägen hem.


Så. Det har varit så underbart att åka iväg över en helg. Äta hotellfrukost. Se alla fantastiska byggnader. Åka massa tunnelbana. Ja, allt man inte gör här. Tack för det! För mig har det varit så trevligt att umgås med Davids fina familj, och Dino var så glad att få spendera en helg tillsammans med farmor och farfar, och faster och farbror. Vi är lyckligt lottade att ha så fina människor omkring oss! Tack för det!

Inga kommentarer: