tisdag, december 07, 2010

Vilken dundermiss! Årets tabbe. Korkat - det är bara förnamnet.

Jag berättade för David att jag skulle handla lite julgardiner. Vilket var okej. Julen är liksom min tid här hemma, jag pyntar och står i. Och, jag tror väl inte direkt på less is more när det kommer till julen. Snarare more is still not enough.

Jag satte mig för att hitta ett par fina, röda gardiner.
Men sedan hittade jag istället ett par hissgardiner, jag bara måste ha.
Vår/sommargardiner.
Och sedan hittade jag sängkläder.
Och dom hade en jättestor rea på barnkläder.
Sedan kom jag på att jag redan hade julgardiner.
Men.
Det blir värre.
Skyndade mig till kassan, och eftersom allt redan var ifyllt klickade jag pil ner och enter.
Tyvärr hamnade allt i Davids namn. Såg inte det.
Skyndade mig att bekräfta, och ser att jag inte valt bort postförskott.

Så. Istället för julgardiner har jag en beställning på barnkläder och vårgardiner. Ganska onödiga grejjer - för en man vill säga. I Davids namn, och det ska betalas på plats.

Älskling? Risken finns att jag kanske måste låna ditt leg i dagarna?

1 kommentar:

Unknown sa...

Underbart! Du lyckas då med det mesta du!