onsdag, december 15, 2010

Usch, så dålig jag är på att uppdatera nu.

Men, på torsdag bär det iväg till storstan. Och om någon nu har missat det, så är det 9 dagar kvar till julafton. Dom två sakerna tillsammans tar upp det mesta av min lediga tid. Det är krångligt att resa med små barn. Bara ett faktum. Jag tänker på allt som ska fixas. Hur många dreggellappar som ska packas. Borde jag måtta upp gröt och välling så att det är klart? Hur ser jag till att ha varmt vatten med mig? Vi kanske måste köpa en ny termos! Sedan stoppar jag mig själv. Räknar till 10. Andas lugnt. Och intalar mig själv att allt kommer gå så smidigt och bra. Att ta varje problem samtidigt som dom dyker upp. Och sedan är jag lugn...

...i två minuter.

Men. Det kommer bli bra och roligt, det kommer det!

Sedan jag skrev sist så har jag hunnit bjuda Marie och Joona på en trevlig middag. Ja, dom var trevliga - middagen var väl som en middag mest brukar vara. Jag har hunnit tvätta 6 maskiner tvätt, så inte allt ska stå och surna till nästa vecka. Jag har gjort julskinkan. Kokat knäck. Packat kläder. Jag tänkt på att jag borde göra pepparkakor, men skjutit på det. Och ikväll vart en grötkväll. Dessutom har jag klippt lugg, ja...eller det gjorde jag inte själv - duktiga Emelie hjälpte mig med det! Det kommer alldeles säkert att dyka upp på bild, inom en nära framtid! Men vet ni? Nu ska jag banne mig sova.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är kul att ni åker bort, men vad ska lysa upp vintermörkret när du inte bloggar?

Shop 'til you drop!