torsdag, december 02, 2010

2 december, visst går väl tiden ändå lite väl fort?

Och det enda sättet jag märker det på är mjölken. Jag handlar, ser på mjölken. Tänker: "åh så bra, det är ju en hel vecka bort!". Och nästa gång jag plockar ut den ur kylskåpet har datumet gått ut. Det, och sen kan det aldrig dröja en månad mellan räkningarna - snarare 3 dagar.


Dagen har i alla fall spenderats på Leos lekland tillsammans med mammagruppen. Det var mysigt, mycket mysigt. Sedan for vi och handlade på Ica, och det var väl kanske inte riktigt lika mysigt. Men, Ica är ju alltid Ica.


I alla fall. Sist när vi varit på Leos somnade han ju på golvet, direkt han kom in. I ytterkläder. Idag tror jag att min mat drogades, eller att någon sköt en bedövningspil i rumpan på mig. Jag vart så trött efter Leos, men lille ba-ba-ba-ba-BOOOOOO ligger borta i babysittern och ropar just det. Så hur gärna jag än nu vill dra på mig ytterkläderna och lägga mig på hallgolvet för en tupplur - så vill jag faktiskt mycket hellre gå och diskutera något viktigt med Dino nu. Eller jag tror det är viktigt, jag förstår inte så mycket.
Ser ni julkalendern förresten? Det borde ni, den verkar rolig i år. 18.45 på SVT.

Inga kommentarer: