torsdag, juli 28, 2011

Ibland tror jag att Dino känner mig bättre, än jag känner mig själv.



Jag håller på att lägga Dino. Jag sitter och kollar runt på mobilen, och han är inte riktigt så trött som man kan önska. Eller så är han tröttare - svårt att veta. Plötsligt står han upp bredvid mig, och försöker även han att läsa bloggar. Jag tittar på honom.


"Det finns inget du kan göra för att jag inte ska lägga dig ner igen" säger jag till honom allvarligt.

"Mmmmm" säger han.


Sedan tar han ut nappen med ett ljudligt "PLOPP". Sträcker huvudet så långt han kan - över kanten på spjälsängen. Putar ut läpparna, så att dom liksom sträcks fram mot mig. Och ger mig en puss.




"Okej, jag ger mig!" säger jag "Ge mamma en till puss nu, så behöver du inte lägga dig! En till snälla, snälla...!"


Han vet liksom vad han ska göra.

Inga kommentarer: