fredag, juli 15, 2011

Idag är dagen okej, när dom alltid annars är bäst

(Du var ensam i 30 sekunder, och sluta se oskyldig ut...)

Vissa dagar är man ingen bra mamma bara. Jag har lärt mig acceptera det, och bara hålla huvudet över ytan - till slut kommer ju kvällen.

Idag har varit en sådan dag. Jag piggnade aldrig till på morgonen. Kia testade mitt tålamod i lekparken. Dino sov bara yttepyttelite på dagen. Och till slut slank det ner en Celsius, men det var som att ge ett salladsblad till en T-rex - typ för lite, för sent. Men nu är kvällen slut, Dino har snart somnat och huset är städat.
Men hela dagen har jag förundrats när jag tittat på mig i spegeln, för jag har sett ut precis som vanligt. Jag har känt mig som en sunkig morsa, en sådan med papiljotter i håret och precis lika sunkiga kläder. En sådan som hetsröker cigaretter under fläkten, medans ungen typ leker med knivar eller något.

Fast allt är som vanligt. Jag är som vanligt, och Dino är som vanligt. Ibland har man en svacka bara...

Imorgon blir bättre, då ska jag ta på mig träningskläderna direkt jag vaknar. Fara på gymmet, duuuuuscha och och sedan kanske gå på stan. Efter det bär det av till Varuträsk och fota lite hundar, och på vägen hem blir det mat. Och jag och Dino kommer få en minisemester ifrån varandra...

För det är så nyttigt att sakna varandra ibland.

Inga kommentarer: