tisdag, juli 12, 2011

Vilken lydig son jag har.

Numera räknas inte tiden här hemma i minuter eller sekunder. Den räknas i bloggar och i procent. Jag brukar ju alltid ta med mig telefonen när jag lägger Dino, det är liksom den perfekta tiden att läsa bloggar, kolla internet eller blogga själv. Vi har ju som suttit med honom tills han somnar, eller tills våra armar somnat. Därför blir det ibland "nu har du två bloggar på dig att stänga igen dina rara bruna ögon". Det funkar bra, och gör att man kan ge honom 100% på dagen - när man aldrig ens startar datorn. Hur som, idag roffade jag åt mig telefonen när jag skulle upp och lägga Dino...tittar på batterimätaren och tittar på Dino "nu har du bara 11% på dig att somna".

Och ja, vad ska man säga?

Han levererade. 6 procent tog det. (och jag har ingen aning om hur många minuter eller sekunder. Tid har blivit så relativt.)

Inga kommentarer: