tisdag, juli 19, 2011

Svar till Carin angående min 20-månaders ledighet.

När jag var gravid så beviljades jag havandeskapspenning, eftersom det förekommer hot och våld på min arbetsplats. Det får man från vecka 32, dessutom brukar man omplaceras - innan det syns alltför tydligt att man är gravid. Men eftersom jag oftast vet vad jag har att vänta av mitt jobb. Och dessutom känner mina arbetskamrater, och vet vars jag har dom - kändes det minst lika osäkert för mig att gå någon annanstans. Därför fick jag stanna kvar på avdelningen, och istället ta ut mina semesterdagar. Jag gick i januari, och var då gravid i vecka 29(och hade dragit "jag har ätit för mycket lögnen" x antal gånger då...). Så från den den 15:e januari, tills dess att jag börjar om att jobba igen - kommer det att bli 20 månader...och 14 dagar...

Men vem räknar liksom?

2 kommentarer:

Anolyon sa...

Aha, nu fattar jag..

Och stolt blir jag för du gjorde ett eget inlägg bara för mig.. ! *glad*

Sara sa...

Det var så lite så :D