fredag, juli 22, 2011

Undrar vem han brås på?

Just nu sitter jag och lyssnar på våra grannar. Har jag någonsin nämnt att jag skulle vilja bo i en stuga mitt ute i skogen, utan grannar. Det är varmt ute, men även respektabelt varmt inne. Så stängda fönster är inte en möjlighet, men snart blir det ett måste. Om ni tänker er att man korsar en flock får med ett gäng skator. Sedan ger ni dom något jävligt starkt att dricka (ah men vafan, ta lite själv också... För att palla) sedan lägger ni på såna där skratt som i en dålig amerikansk TV-serie.

Där har ni dom.

Skrik-skrattar det är vad dom gör. Och nu hör jag även ett "schhkååååål" och jag kan bara hoppas att dom skålar på att däcka snart. När unga grannar har fest, får man skön musik och en känsla av liv. Dessa 60+are ger mig motsatsen, och högljutt skvaller...

...och blandningen ovanför. "Schhhkåååål" på er alla!

Update: dom jobbar ju för tusan allihopa i hemtjänsten. Tänk er det gamla gardet där, fulla...fan vilket tjatter.

Inga kommentarer: